Josef Nadj
„Dansul este, mai presus de toate, un loc de întâlnire" – astfel își definește opera Josef Nadj. Dincolo de rolul său de coregraf, omul este de fapt un artist fără granițe și fără bariere. Dansator, dar și artist vizual și fotograf, viziunea sa asupra umanității este deopotrivă poetică și pasională. În continuă căutare de noi forme. Permanent dispus să exploreze umanitatea în strânsă legătură cu adevărul a tot ceea ce este omenesc. De-a lungul carierei sale, de la Canard pékinois (1987) la Mnémosyne (2018), Josef Nadj a urmărit în mod constant să realizeze coregrafii exigente și pasionale în care gravitația și compasiunea se preschimbă, alternând între profunzime şi umor. Fie că invocă autori atipici (Beckett, Kafka, Michaux) sau că aduce pictura pe scenă (în spectacolul cu Miquel Barceló), Josef Nadj se desfășoară în deplină libertate corporală. Oscilând între realitate și fantezie, tradiție și modernitate, el explorează esențialul: relația omului cu el însuși. Căci pentru Nadj, dansul este în mod fundamental un act uman. De-a lungul anilor, creaţiile lui Josef Nadj au devenit opere de referință ale dansului contemporan. Dincolo de influența sa națională (Artist asociat în cadrul Festivalului de la Avignon din 2006, care l-a desemnat oficial „creator fără frontiere"; Carte Blanche la Grande Halle de La Villette din Paris în 2014), creaţia sa este recunoscută și celebrată pe întreg globul. Găzduit cu entuziasm în aproape 50 de țări, peste 400.000 de spectatori de pe cinci continente i-au apreciat lucrările prezentate în cele mai importante săli. Inspirându-se din marile mituri ale umanității, împletind pasional atât discipline artistice, cât și referințe culturale, Josef Nadj elaborează în creaţia sa un limbaj universal. Între anii 1995 şi 2016, Josef Nadj a fost director al Centre Chorégraphique National d'Orléans. În 2017, a înființat la Paris noua sa companie Atelier 3+1.
Spectacol plăcut de Radio Guerrilla!