Antonio: Gábor Viola / Zsolt Bogdán Bassanio: Balázs Bodolai Gratiano: Ervin Szűcs Salarino: Loránd Farkas Solanio: Szabolcs Balla Lorenzo: Péter Árus Shylock: Zsolt Bogdán / Gábor Viola Jessica: Éva Imre Portia / Baltazar, jurist: Enikő Györgyjakab / Andrea Vindis Nerissa /Secretarul lui Baltazar: Csilla Albert Stephano: Alpár Fogarasi Lancelot Gobbo: Csaba Marosán Moș Gobbo: Attila Orbán Tubal: Róbert Laczkó Vass Prințul Marocului: Loránd Váta Prințul de Aragon: Ferenc Sinkó / Paco Alfonsín Gărzile Prințului Marocului: Melinda Kántor, Andrea Vindis / Enikő Györgyjakab Prințul: Áron Dimény Alte roluri: Melinda Kántor, János Platz
Regia: GÁBOR TOMPA Scenografia: Dragoș Buhagiar Dramaturgia: András Visky Asistent de regie: Botond Nagy, Emőke Veres Video: András Rancz Light design: László Erőss Asistent costume: Gyopár Bocskai Muzică live: Farkas Loránd, Balla Szabolcs, Szűcs Ervin Mișcarea scenică: Enikő Györgyjakab, Paco Alfonsín Vorbirea scenică: Márta Papp Regia tehnică: Emőke Veres, Réka Zongor
Spectacolul se desfăşoară într-o lume rece, cu tehnologie modernă, unde, în contrast, pasiunile sunt enorme. Pasiuni care înseamnă, în primul rând, narcisism şi egoism. În același timp, aceste personaje sunt, de asemenea, prizonieri ai unor situaţii. Aici nimeni nu alege să renunţe la tot, sau să spună ca nu este interesat de bani. Toți acționează în conformitate cu propriul interes, totul fiind manipulat de către o reţea complexă de interese și alianțe. Desigur, fiecare personaj are emoţii puternice, sincere, are parte de sex, iubire, erotism. Dar personajele nu decid în funcţie de asta. Ei cred doar temporar că aceste lucruri sunt mai importante. Egoismul și interesul propriu intervin în toate deciziile luate. Dacă reflectăm asupra acestei idei, putem crea un teatru de o cruzime teribilă. Desigur, cu elemente proprii comediei, cu situații comice, dar în esenţă o goană lacomă, plină de cruzime, după „nemurire”, supravieţuire sau fericire.
Gábor Tompa
Neguţătorul din Veneţia este o comedie despre lupta voios dizolvată dintre Cămătărie și Prietenie, Răzbunare și Iertare, Disarmonie și Armonie. (...) Poveste, comedie întunecată, pildă morală sau comedia dell'arte? Materia primă a fost colectată în mod inconștient în persoana lui Shakespeare, doar maestrul de scenă care îmbină situaţii este conștient. Însă, meseriaşul este, totodată, poet, iar materia primă vrăjită reflectă deplinătatea vieții, chiar şi atunci când nu doreşte să o luăm prea în serios.
László Cs. Szabó: Velencei uzsora, belmonti muzsika/Cămătărie veneţiană, muzică din Belmont