Camil Petrescu: Interviuri
ediție îngrijită de Florica Ichim și Alexandru Buican
Fundația Culturală „Camil Petrescu” – Revista „Teatrul Azi”, 2022
Federico García Lorca: Teatru
Antologie de Ioana Anghel
Fundația Culturală „Camil Petrescu” – Revista „Teatrul Azi”, 2022
Lansare Fundația Culturală „Camil Petrescu” - Revista „Teatrul Azi”
CAMIL PETRESCU -INTERVIURI, ediție îngrijită de Florica Ichim și Alexandru Buican.
Volumul cuprinde interviuri, realizate de-a lungul a peste două decenii de către mari ziariști sau viitori scriitori (Eugen Jebeleanu, Felix Aderca ș.a.) ori tineri începători pe care Camil Petrescu i-a sprijinit, volumul panoramând câteva decenii ale culturii noastre, cu evenimente, conflicte, împliniri, eșecuri spectaculoase. Unele interviuri reușesc să îl aducă pe Camil Petrescu la confesiunea substanțială, altele doar să-l irite, oricum împreună se constituie într-un prețios material documentar și într-un spectacol captivant al epocii traversate de Camil Petrescu. Notele sunt semnate de Florica Ichim și Alexandru Buican.
Federico García Lorca - TEATRU
Antologie de Ioana Anghel
Volumul conține patru texte dramatice: Nunta însângerată (1933), Yerma (1934) și Casa Bernardei Alba (1936), toate trei formând Trilogia rurală, și Publicul (1930).
O mireasă își abandonează nunta, o femeie tânără nu reușește să rămână însărcinată, o văduvă ce le impune celor cinci fiice un doliu riguros. Femeile din aceste drame rurale caută, la lumina lunii, un drum în ținutul arid al căsătoriei, al maternității și al văduviei, dar nu află decât violență, singurătate, tăcere și moarte. Trilogia rurală reprezintă una dintre cele mai importante creații ale literaturii spaniole.
Scrisă în jurul anului 1930, dar având premiera abia 56 de ani mai târziu, piesa de teatru Publicul e considerată una dintre cele mai importante ale secolului XX. Publicul vorbește despre teatru și vorbește despre dorință, printr-un joc al măștilor, în care ficțiunea și realitatea se suprapun, în care identitățile sunt în continuă metamorfoză, în căutarea constantă a autenticii, onestității și libertății.
Creația și existența lui Federico García Lorca s-au transformat, încă din timpul vieții lui, dar mai ales după moarte, în simbol și mit totodată. Negăsirea trupului său, îngropat în urma execuției într-o groapă comună, are o valoare de simbol extrem de puternică în Spania. Și, extrapolând, în toate colțurile Europei în care războaiele și revoluțiile secolului XX au lăsat în urmă crime și gropi comune. La mai bine de 85 de ani de la executarea lui, fronturile pe care Federico García Lorca a luptat în scurta lui viață, au rămas deschise.