OMMA

ATELIER 3+1 (Paris, Franța)
19 noiembrie 21.00 - Sala MareBilet online

55’ fără pauză
Recomandat persoanelor peste 14 ani!
Spectacol nonverbal
 

Cu: Djino Alolo Sabin, Timothé Ballo, Abdel Kader Diop, Aipeur Foundou, Bi Jean Ronsard Irié, Jean-Paul Mehansio, Marius Sawadogo, Boukson Séré


Coregrafia : Josef Nadj
Colaborator artistic: Ivan Fatjo
Light design: Rémi Nicolas
Coloana sonoră: Tatsu Aoki & Malachi Favors Maghostut, Peter Brötzmann & Han Bennink, Eureka Brass Band, Jigsaw, Lucas Niggli, Peter Vogel 
Manager tehnic: Sylvain Blocquaux
Inginer de sunet: Shoï
Producție și turnee: Bureau PLATÔ  Séverine Péan, Emilia Petrakis
Producător executiv: Atelier 3+1

Atelier 3+1 Coproducție: Les Nuits de Fourvière, Festival International de la Métropole de Lyon | Les Théâtres de la Ville de Luxembourg | Le Trident, Scène Nationale de Cherbourg-en-Cotentin | Charleroi danse, centre chorégraphique de Wallonie – Bruxelles | Le Grand Angle – Scène régionale / Pays Voironnais | Les Salins, Scène nationale de Martigues | Centre chorégraphique national de Tours / Thomas Lebrun (Accueil studio) | MC 93 – Maison de la Culture de Seine-Saint-Denis | Théâtre des Quatre Saisons - Scène Conventionnée d’intérêt national «Art et Création»
Paris, Franța


Cu sprijinul: Ministerului Culturii - DRAC île de France | Regiunea Ile-de-France | Teatroskop, un program inițiat de Institutul Francez, Ministerul Culturii și Ministerul Europei și al Afacerilor Externe | Angers - Centre National de Danse Contemporaine | CN D – Centre national de la danse | La Briqueterie - CDCN du Val-de-Marne | la Scène nationale d’Orléans
 

Sunt opt la număr, în jachete și pantaloni negri, evocând silueta atemporală a lui Josef Nadj. Împrumutându-le costumul său, el îi încredinţează fiecărui dansator misiunea de a nu merg pe urmele sale, pentru a-și descoperi propria unicitate. Mai presus de toate, Omma este povestea împărtășirii și a transmiterii. 
 

În această nouă lucrare, coregraful maghiar a reunit un grup de opt dansatori provenind din Mali, Senegal, Coasta de Fildeș, Burkina Faso, Congo Brazzaville și Republica Democrată Congo. Piesa este saturată de tot atâtea influențe, mișcări, culturi și povești. Împreună, formează un singur corp - negru sau fekete, așa cum proclamă... în limba maghiară. Un corp plural în care fiecare își afirmă propriul limbaj, propria identitate, propriul dans: o buclă captivantă de feedback între grup și individ care ne conduce, inevitabil, la ființa umană ca fiind universală.
 

Un adevărat ansamblu s-a conturat în timpul procesului creativ clădit în jurul încrederii, a împărtăşirii, şi a respectului, într-atât de mult, încât publicul nu poate ignora plăcerea simţită de fiecare artist și generozitatea fiecărui interpret, respectiv, armonia emanată de colectiv. Punctul forte al Omma constă în implicarea grupului și în veridicitatea piesei pe care au creat-o împreună. Pentru Josef Nadj, a fost necesar să se concentreze asupra corpurilor și a mișcării, păstrând doar ceea ce este esențial. Acest principiu al simplității se extinde atât în ceea ce priveşte scena în sine, ţinută goală în mod deliberat, cât și privind designul de sunet - o lume a respirațiilor, a vocilor, a tăcerilor și ritmurilor îmbătătoare de jazz. Pe scenă, corpurile, lumina și sunetul sunt suficiente, nu e nevoie de artificii.
 

Poate fi piesa numită o piesă organică? Omma se reîntoarce fără îndoială la rădăcinile dansului, mişcarea fiind esenţa, iar universul orizontul său. Cu alte cuvinte, Omma este o căutare a originilor coregrafice, care caută să demonstreze ipoteza lui Josef Nadj: dansul s-a născut în paralel cu umanitatea. Și dacă da, reîntoarcerea la sursa dansului și a mișcării nu echivalează oare cu reîntoarcerea la originea universului? Având în vedere acest lucru, coregraful modelează materiile prime furnizate de dansatorii săi și construiește împreună cu ei și corpurile lor un dans care este împărtăşit, plural și hotărât universal.
 

Josef Nadj și-a angajat artiștii într-o călătorie către rădăcinile dansului, care ar putea dezvălui starea de echilibru a universului nostru. Oglindind ciclurile vieţii, această nouă piesă coregrafică se concentrează asupra unui lucru esențial: capacitatea noastră de a privi ceea ce avem în fața ochilor, astfel încât să putem vedea mai bine ceea ce se află în adâncul nostru, în destinul nostru comun. Prin urmare, vechiul sens grecesc al omma poate fi privit într-o nouă lumină: „ochi”, dar și „ceea ce e vizibil sau este privit”. Iată, deci, o invitație de a ne păstra simțurile vii, astfel încât să putem surprinde mai bine acest dans dedicat genezei umanității. ”

 

Marylène Malbert

Urmărește-ne

                    

Calendarul festivalului

November - 2022

Video

Ziua a unsprezecea 

Contact

Directorul Festivalului: Tompa Gábor

Emil Isac u. 26-28. Cluj-Napoca
Tel.:+40 264-431 986
office@huntheater.ro

SZERVEZO

EVENIMENT FINANȚAT DE

 

CU SPRIJINUL